Nejčastější dotazy
Je možno podklady k realizaci elektronické aukce odeslat i prostřednictvím pošty?
Ano, a to na adresu ČESKÝ PROJEKT – elektronické aukce, s.r.o., Na Hradbách 3213/1A, 787 01 Šumperk.
Je účast v elektronické aukci nějakým způsobem zpoplatněna?
Domácnosti nehradí žádné poplatky. Aukce je zcela ZDARMA!
Co využitím elektronické aukce kromě snížení ceny ještě domácnosti získají?
Kromě výhodnější ceny získávají domácnosti rovněž kompletní administrativní a právní služby. Administrativní služby souvisí s uzavírání nových a
vypovídáním původních smluv. Díky právním službám se domácnosti nemusí obávat někdy nejasných, nesrozumitelných či nevýhodně nastavených podmínek.
Elektronické aukce se mohou zúčastnit jenom zkušenostmi prověření dodavatelé energií.
Může se do elektronické aukce přihlásit i společnost?
Ano, do aukce se může přihlásit také společnost. Společnostem však doporučujeme kontaktovat společnost ČESKÝ PROJEKT – elektronické aukce, s.r.o. s žádostí
o individuální poradenství.
Může se do elektronické aukce přihlásit domácnost mimo obec ve, které probíhá sběr dat?
Ano, elektronická aukce je otevřena i domácnostem ze sousedních obcí.
Pokud nedojde ke snížení ceny oproti stávajícímu dodavateli nebo dojde ke snížení ceny pouze u jedné komodity (buď u elektrické energie nebo zemního
plynu), musí domácnosti uzavřít smlouvy s vítěznými dodavateli?
Nikoliv. Pokud by cena, vysoutěžená v elektronické aukci, byla vyšší, než je stávající cena domácnosti, domácnost není povinna uzavírat smlouvu s novým
(vítězným) dodavatelem. Smlouvy na dodávky elektrické energie a zemního plynu jsou na sobě naprosto nezávislé.
Jakých reálných úspor lze dosáhnout?
Běžně se v elektronických aukcích na dodávky elektrické energie a zemního plynu dosahujeme úspor v rozmezí 15-30%. Nepředpokládáme tedy, že by domácnosti
neušetřily.
V jakém termínu bude možné začít s odběrem energií od nového (vítězného) dodavatele?
Termíny zahájení odběru od nového (vítězného) dodavatele záleží na výpovědních lhůtách smluv u stávajících dodavatelů. U každé domácnosti budou tedy různé.
Standardně bývá výpovědní lhůta 3 měsíce počínající prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení písemné výpovědi.
Kde mohou obyvatelé zjistit, na jak dlouhé období mají uzavřenou smlouvu se stávajícím dodavatelem, pokud to není z jejich smlouvy zcela zjevné?
Tuto informaci jim musí poskytnout stávající dodavatel.
Mohou se domácnosti účastnit elektronické aukce, pokud mají uzavřenou smlouvu se stávajícím poskytovatelem energií na dobu určitou?
Ano mohou, elektronická aukce je realizována na období 2 let a tito uživatelé se tedy mohou k odběru připojit po uplynutí jejich stávající smlouvy, a to na
dobu zbývající. Po uplynulých dvou letech bude opětovně vyhlášeno nové kolo elektronické aukce.
Pokud má obyvatel více míst odběru, budou do elektronické aukce zahrnuta všechna tato místa odběru?
To záleží pouze na Vás, jestli nám poskytnete informace o všech Vašich odběrných místech.
Pokud je smlouva se stávajícím dodavatelem energií sepsána na jednoho člena manželského páru, může smlouvu o optimalizaci cen energií podepsat druhý
člen manželského páru?
Z důvodu nutnosti jednání se stávajícím dodavatelem ohledně ukončení původní smlouvy (kdy v tomto jednání Vás bude v rámci kompletního administrativního
servisu zastupovat společnost ČESKÝ PROJEKT – elektronické aukce, s.r.o.) je nutno, aby smlouvu o optimalizaci cen energií podepsal ten člen rodiny, na
kterého je psána smlouva se stávajícím dodavatelem.
Z čeho se skládají Vaše platby a co je možné soutěžit?
Zjednodušeně můžeme říct, že platby za energie, které hradíte, se skládají z těchto částí:
Regulovaná složka – především cena za distribuci energie (elektřiny či zemního plynu), která je každoročně pevně stanovena Energetickým
regulačním úřadem a nelze ji tudíž soutěžit ani měnit.
Neregulovaná složka – výši této části si dodavatelé stanovují sami, a tudíž ji lze soutěžit formou elektronické aukce.
Neregulovaná složka u elektřiny - Jedná se o cenu za silovou elektřinu (tedy skutečně dodanou do Vašich zásuvek) v kWh a dále pevnou cenu za měsíc
(poplatek za činnost dodavatele, například za tvorbu vyúčtování, evidenci, apod.). V elektronické aukci bude soutěžena neregulovanou část, tedy silová
elektřina. Tato tvoří cca 40-50 % z celkové platby.
Neregulovaná složka u zemního plynu - Jedná se o cenu za samotnou spotřebu zemního plynu včetně stálého měsíčního poplatku. V elektronické aukci bude
soutěžena neregulovaná část zemního plynu. Tato tvoří až 80 % z celkové platby.
Jak elektronická aukce bude probíhat?
1. krok: Na kontaktním místě podepíšete smlouvu o optimalizaci cen energií a předáte relevantní podklady.
2. krok: Společnost ČESKÝ PROJEKT – elektronické aukce, s.r.o. sesbírá podklady od všech domácností, které mají zájem se účastnit elektronické aukce a
spojí jejich poptávku.
3. krok: Poté bude osloveno portfolio dodavatelů energií ve smyslu účasti v elektronické aukci.
4. krok: Proběhne elektronická aukce na základě férové soutěže jednotlivých dodavatelů energií.
5. krok: ČESKÝ PROJEKT – elektronické aukce, s.r.o. provede porovnání Vaší stávající ceny za energie s cenou, která vzejde z elektronické aukce.
6. krok: Pokud je cena vzešlá z elektronické aukce nižší než Vaše dosavadní cena, zajistí společnost ČESKÝ PROJEKT – elektronické aukce, s.r.o. podpis
smlouvy mezi domácností a vítězným dodavatelem. Tak budete mít zajištěn jak administrativní tak právní servis korekcí smlouvy s vítězným dodavatelem
energií.